קורס לימוד סינית
טיול לסין בהתאמה אישית
מעוניין לכתוב בפורטל סין

יצוא לסין ועסקים בסין




יצוא לסין

פוטנציאל המכירות לשוק הסיני הוא עצום, ואף חברה איננה יכולה להתעלם ממנו. כל חברה יצואנית בעולם חייבת לשקול לחדור לסין כחלק מהאסטרטגיה שלה. ואכן, כל חברה יצואנית עושה זאת, אך מעטות החברות המערביות שמצליחות בסין.

מדוע?

עד פתיחתה של סין למערב, בשלהי שנות ה-70, מעטות היו החברות המערביות בסין ואף חולשתו של כוח הקניה של הסיניים הפך את סין למדינה שאיננה אטרקטיבית ליצואנים. מאז חלפו כמעט ארבע עשורים, וכיום כמעט כל החברות הבינלאומיות נמצאות בסין.

חברות מחקר אומדות את מספר החברות הבינלאומיות הפעילות בסין בכ-85% מכל חברות הפורצ'ן 500, אך מחקרים מראים כי יותר ממחצית החברות המערביות שעשו עסקים בסין אינן מרוצות מהישגיהן, ויותר מ-40% אף דיווחו על הפסדים. עובדות אלו מקבלות משנה תוקף  בכל הקשור לחברות ישראליות, אשר מטבען קטנות יותר מחברות אירופאיות ואמריקאיות.

היכן טמונה ההצלחה?

ראשית, במוצר עצמו, ושנית, בהבנה העמוקה כיצד לעשות זאת נכון.

המוצרים הרלוונטיים לשוק הסיני הם מוצרים ייחודיים, והמשק הישראלי יכול להציע שני סוגי מוצרים: מוצרים טכנולוגיים ומוצרי Luxury (תכשיטים, יהלומים וכד'). יוזמות אחרות כמובן יכולות להצליח, ויש לכך דוגמאות לא מעטות, אך הקושי העומד בפניהן גדול יותר.

מהן הנקודות הבסיסיות שחייבים לדעת לפני שחושבים על סין:

- להכיר את השוק: הרגולציה, התחרות, מחירים, הפצה, שיווק ועוד ועוד.
- להכיר את הממשלה: מהם התחומים שהממשלה הסינית רוצה לקדם?
- לבחור אסטרטגיה המתאימה למוצר ולחברה: שותף?
JV
? מפיץ? הקמת מפעל?
- להבין את התרבות הסינית: להשתלב בתרבות ולא לשנות את התרבות.
- להכיר היטב את מי שאתה עומד לעבוד איתו – מי שעומד לנהל את האופרציה בסין.

עבור לתוכן העמוד