קורס לימוד סינית
מעוניין לכתוב בפורטל סין
טיול לסין בהתאמה אישית

שילוח ימי ואוירי

הסחורה מוכנה וכבר בוצעה בקרת איכות. כעת הסחורה מוכנה לשילוח לארץ וחברת השילוח נכנסת לפעולה.
אחריות היבואן לגבי השילוח תלויה בתנאי המכר שסוכמו עם הספק - להלן תנאי המכר העיקריים:

תנאי מכר עיקריים
EXWORKS
: היבואן משלם את עלות ההובלה ממפעל הספק ועד דלת מפעלו בארץ.
הוצאות אלו כוללת: הובלה יבשתית מהספק לנמל, מכס יצוא, טיפול בניירת, מיסי נמל והמכלה (אם משלוח חלקי).
FOB : היבואן משלם את עלות ההובלה מנמל המוצא ועד דלת מפעלו בארץ, כלומר ההוצאות בחו"ל משולמות ע"י הספק.
CIF : הספק אחראי לכל ההובלה עד בית המכס בארץ. הלקוח דואג רק לשחרור מהמכס והובלה יבשתית מהנמל בארץ ועד למפעלו.
DDU : הספק אחראי לכל ההובלה, כולל שחרור ומסירה בארץ עד בית הלקוח, לא כולל מע"מ ומיסים שמושלמים על ידי הלקוח.
DDP : כמו DDU אלא שהספק במקרה זה משלם גם את המיסים והמע"מ.
חשוב לציין כי היבואן בחוזה הרכש מסכם את תנאי המכר עם הספק.

שילוח ימי
לכל חברת השילוח הסכמים הקובעים מחירי שילוח מול חברות תעופה וספנות, וכך חברת השילוח "מוכרת" מקום באוניות/מטוסים ללקוחותיה. במשלוחים ימיים ניתן לשלוח מכולה שלמה ומכולה חלקית.

מכולות מלאות (FCL)
הלקוח רוכש הובלה של מכולה שלמה בה הוא ממכיל את הסחורה שהוזמנה.
ישנם שני סוגים עיקריים של גודל מכולות: מכולה 20 פיט ( Feet ) ומכולה 40 פיט.
ישנם סוגים אחרים של מכולות. HQ היא מכולה בעלת גג גבוה יותר, OPEN TOP הינה מכולה ללא גג, וישנן כמובן עוד.

משלוחים חלקיים (LCL)
במקרים אלו, ליבואן אין מספיק סחורה לצורך הזמנה מכולה שלה.
חברת השילוח מאחדת מטענים ממספר ללקוחות שונים בתוך מכולה, שהיא רוכשת בעצמה מחברת הספנות. המכירה ללקוח היא לפי נפח/משקל (מ"ק/טון).

משלוחים מיוחדים
ישנם גם משלוחים מיוחדים.
למשל משלוח RORO, אשר הינו שילוח על גבי סיפון האונייה ולא במכולה.  שילוח זה נהוג בעיקר לכלי רכב או ציוד חריג, אך מתבצע לרוב ישירות מול חברת הספנות.
למשל Drop shipping, שמשמעו שהספק שולח ישירות (או דרך מתווך) ללקוח, ולא דרך היבואן.

עמילות המכס
כל סחורה שמגיעה לארץ עוברת הליך שחרור ממכס. הסחורה מגיעה עם ניירת (דרך הסוכן או ישירות ליבואן) הכוללת I nvoice (חשבון ספק) ו-P acking list (תאור פירוט הסחורה). לכל סחורה סיווג ופרט מכס משלה ובהתאם לכך נקבע שיעור המיסים והאישורים הנדרשים. ישנם סוגי סחורה הדורשים אישור מכון תקנים או אישור משרד בריאות, משרד לאיכות הסביבה וכו'. מידע נוסף
חישוב עלות שילוח
עלות השילוח נקבעת לפי משקל/נפח לפי הגבוה. כלומר, בוחנים את משקל הסחורה (בק"ג) ואת נפחה (במ"ק) לפי היחס שמצוין להלן, ומשלמים לפי הגבוה מביניהם.
יחסי נפח/משקל שלפיו מחייבים:
שילוח ימי: יחס של 1:1, כלומר 1 מ"ק = 1000 ק"ג
שילוח אווירי: יחס של 1:6, כלומר 1 מ"ק = 167 ק"ג
שילוח יבשתי: יחס של 1:3, כלומר 1 מ"ק = 333 ק"ג

כיצד לבחור חברת שילוח?
- חברה בעלת ניסיון ביבוא מסין
- חברה מקצועית מאמינה אשר בוחנת לעומק ונותנת שירות מקצועי, מהיר ובעלות סבירה
- חברת שילוח שיכולה לטפל במהירות וביעילות בבירוקרטיה הקשורה לשינוע הסחורה

 

מידע נוסף  
למידע נוסף בנושא שילוח, אנא מלא את הטופס הבא: 

*נושא
*תוכן ההודעה
*שם
*דואר אלקטרוני
טלפון נייד


 

עבור לתוכן העמוד