יבוא מסין – הסיכויים והסיכונים – שיה ויס

שיה ויס – בעלים ומנכ"ל חברת SW-Trade – יבוא מסין
היבוא מסין טומן בחובו סיכויי רווח רבים אך גם סיכונים לא מעטים.

ליבוא מסין יש יתרונות ברורים:

כל אחד יכול להיות "יבואן". בעידן האינטרנט ותפוצת המידע, היבוא נראה קל מאוד. באתרים ובמנועי חיפוש יעודיים מופיע מבחר אינסופי של ספקים ומגוון מוצרים שונים, וכמובן תמונות שובות-עין של מוצרים הנראים באיכות גבוהה.

המחירים אטרקטיביים ומפתים מאוד, לפעמים אף על גבול ההיגיון הכלכלי.

הספקים מגיבים מהר וניכר שהם מעוניינים מאוד למכור.

אפשר לקבל בדיוק את המוצר הרצוי מבלי להתפשר על המלאי הקיים בארץ.

חברתנו עוסקת בתחום היבוא יותר מ-20 שנה, ומדי יום נחשפת גם ל-"צדו השני של המטבע" ומקבלת פניות רבות מבעלי עסקים פרטיים וחברות שנכוו קשות ושמעוניינים לשכור את שירותנו כדי להיחלץ מהתסבוכת שנקלעו אליה.

תלונות כגון "הזמנתי מוצר א' וקיבלתי מוצר ב'", "הדוגמה היתה טובה, אך המוצר שיוצר/סופק בפועל היה שונה", "הספק לא עונה לי", "המוצר שהזמנתי הגיע פגום", "הספק לא עומד בזמני האספקה", "הספק דורש תשלום נוסף כדי להשלים את ביצוע ההזמנה" … וכו' וכו'.

למרות ההתפתחות המדהימה של סין בשנים האחרונות, היא עדיין אינה "מערבית".

תרבות המערב בה הספק תומך במוצריו גם לאחר שקיבל את כספו אינה מוכרת עדיין בסין.

בכל תרבות, כאשר הכול מתנהל כשורה, אי אפשר להבדיל בין איכות הספקים.

ספק נבחן בשעת משבר. כאשר מתעוררת בעיה, איכות הספק נמדדת לפי הדרך שבה הוא מגיב ומטפל בבעיה גם לאחר שקיבל את כספו.

גם כשלא מדובר ברמייה מכוונת אלא בטעות שנעשתה בתום לב, ברוב המקרים הספק הסיני עלול להתנער ממחויבותו אחרי שקיבל את כספו ואף לנתק מגע במקרה של בעיה.

בדרך כלל הסיבה נובעת משני הבדלי מנטליות עיקריים:

א. בדרך כלל הספקים הסינים עובדים על שולי רווח קטנים מאוד, ודי בפיצוי קטן כדי להעביר אותם להפסד.

ב. להבדיל מתרבות המערב, המנטליות הסינית היא לחיות את ההווה. אין התחשבות בהשלכות העתידיות של איבוד לקוח. הם לא מכירים במושג "לקוח נאמן". כל לקוח, גם לקוח חוזר, נחשב לקוח מזדמן. אין סנטימנטים. ככל שזה נוגע לספק, עליו להרוויח בכל עבודה.

מניסיוננו, הלקוח הפוטנציאלי יכול למזער את הסיכון במספר דרכים:

א. אל תתרשם ותיתן אמון בספק בגלל אתר יפה. לרבים מהיצרנים הגדולים בסין אין אתר אינטרנט כלל …

ב. אין להתרשם מציון שהספק קיבל במנועי חיפוש יעודיים כמו alibaba ודומיו. אפשר לרכוש ציון תמורת תשלום, והוא לא מצביע כלל על אמינות. דרך אגב, זה מצוין ב-"אותיות הקטנות".

ג. אם הרכישה גדולה, יש צורך לבקר במפעל פיזית, להתרשם מתהליך הייצור, מעבודות קודמות שביצע ואפילו מהניקיון ומהסדר במפעל.

ד. יש לבקש דוגמאות פיזיות (לא תמונות) של המוצר המבוקש.

ה. יש להבהיר עם הספק מראש שאם המוצרים שהוא עתיד לספק יהיו שונים במשהו מהדוגמאות, הוא מתחייב להחזיר את הכסף שהועבר לו כמקדמה.

ו. יש להבהיר מראש את סוג האריזה המדויק של הטובין, רצוי עם תמונה. הספק הסיני נוטה לחסוך באריזה. נתקלנו במקרים רבים בהם המוצר שיוצר היה תקין אך נפגם בגלל אריזה לא מתאימה.

ז. יש להבהיר לספק כי בכוונתכם להשתמש בחברה לבקרת איכות (גם אם אינכם מתכוונים לכך) לבדיקת הטובין לפני שיתרת התשלום תועבר אליו.

לסיכום, אפשר לעשות עסקים טובים ולקיים שת"פ פורה בין עסקים מערביים לבעלי עסקים בסין, אך הפתגם "סוף מעשה במחשבה (בבדיקה) תחילה" נכון במיוחד בסוג הקשר הזה.

אם אינכם יכולים להיות בסין או להעסיק עובד מטעמכם בזמן הייצור/האספקה, מומלץ מאוד לא לחסוך אלא לשכור חברה לשירותי בדיקה שתבצע את בדיקות האיכות ותאפשר את השקט הנפשי. חברות ישראליות וזרות רבות מתמחות באספקת שירות זה. כדאי לחבור לחברה אמינה, בעלת ניסיון רב והמלצות מוכחות.

http://www.sw-trade.co.il/

Tagged שיה ויסPosted in סין - עסקים
עשינו מהפכה - כאן יכולה להיות המודעה שלך
אם לא תפרסם - איך יבואו

צור קשר

יש לכם משהו להגיד לנו? כיתבו לנו ונשמח לשמוע.